{"id":7180,"date":"2014-01-13T13:34:00","date_gmt":"2014-01-13T13:34:00","guid":{"rendered":"http:\/\/marywplecaku.pl\/2014\/01\/nie-kupuj-u-flipo-pl.html"},"modified":"2016-12-27T08:10:46","modified_gmt":"2016-12-27T08:10:46","slug":"nie-kupuj-u-flipo-pl","status":"publish","type":"post","link":"http:\/\/marywplecaku.pl\/2014\/01\/nie-kupuj-u-flipo-pl.html","title":{"rendered":"Nie kupuj u Flipo.pl!"},"content":{"rendered":"
<\/div>\n
<\/a><\/div>\n

Kochamy samoloty. Kochamy wznosi\u0107 si\u0119 w powietrze, kochamy huk ich wielkich silnik\u00f3w, kochamy patrze\u0107 na ich roz\u0142o\u017cyste skrzyd\u0142a mi\u0119dzy chmurami. Po prostu kochamy lata\u0107. Jednak proporcjonalnie do tej mi\u0142o\u015bci, wzrasta nasza frustracja w stosunku do operator\u00f3w lotniczych. Zw\u0142aszcza tych od sprzeda\u017cy bilet\u00f3w.<\/p>\n

I etap<\/h3>\n

Poszukiwanie bilet\u00f3w. To jest fantastyczny moment. Zw\u0142aszcza gdy jeszcze nie wiemy, dok\u0105d polecimy. Ta ekscytacja jest bardzo przyjemna. Lekki dreszczyk. Chwila zastanowienia. Kupujemy!<\/p>\n

II etap<\/h3>\n

Zakup znalezionych bilet\u00f3w. Teraz dreszczyk jest nawet wi\u0119kszy, do tego okraszony ma\u0142\u0105 irytacj\u0105. Znale\u017ali\u015bmy super bilet, ale do momentu jego zakupienia d\u0142uga i pe\u0142na przeszk\u00f3d droga. Potyka si\u0119 na niej ostro nasz bud\u017cet. Cho\u0107 mia\u0142o by\u0107 tanio, dochodz\u0105 kolejne op\u0142aty… Zauwa\u017camy ostatnio du\u017ce zmiany na tym froncie. Skubanie osi\u0105ga szczyty. Ale ju\u017c si\u0119 z tym godzimy, zaciskamy z\u0119by i bookujemy. Mamy bilet!<\/p>\n

III etap<\/h3>\n

Konsumpcja. Lecimy na wakacje! Wszelkie niedogodno\u015bci (zw\u0142aszcza w tanich liniach<\/a>) zostaj\u0105 szybko zapomniane. Zdarza si\u0119 jednak, \u017ce do etapu konsumpcji nie dochodzi. Je\u015bli to z naszej winy wiemy, \u017ce czeka nas batalia o odzywskanie cho\u0107 kawa\u0142ka koszt\u00f3w. Jednak kiedy wina le\u017cy po drugiej stronie, spodziwamy si\u0119 nie tylko zwrotu koszt\u00f3w, ale te\u017c czego\u015b w stylu „przepraszamy”. Ale bycie fair to dla niek\u00f3rych zbyt du\u017co. Na fali zw\u0105tpienia w uczciwo\u015b\u0107 graczy na turystycznym rynku, postanowi\u0142am opisa\u0107 nasz przypadek i by\u0107 mo\u017ce ustrzec innych.<\/p>\n

Firma<\/span> Flipo.pl<\/a>\u00a0nie gra fair.\u00a0<\/span><\/p>\n

Zgarniaj\u0105 kas\u0119 sprawnie, ale nale\u017cne zwroty przychodz\u0105 im ci\u0119\u017cko. Kupili\u015bmy za ich po\u015brednistwem bilety LOT-u do Kairu. Jakie\u015b 2 miesi\u0105ce przed wylotem poinformowano nas, \u017ce lot jest odwo\u0142any i zaproponowano alternatywne terminy. \u017baden nam nie odpowiada\u0142, wi\u0119c poprosili\u015bmy o zwrot koszt\u00f3w. Niby prosta sprawa. Nawet otrzymali\u015bmy\u00a0potwierdzenie, \u017ce „Linie lotnicze LOT oferuj\u0105 ca\u0142kowity zwrot koszt\u00f3w”. No to \u015bwietnie, 1500 z\u0142 piechot\u0105 nie chodzi.<\/p>\n

Min\u0105\u0142 miesi\u0105c, drugi, trzeci… Poszed\u0142 jeden mail, drugi, pi\u0105ty… Je\u015bli LOT zr\u00f3ci\u0142 pieni\u0105dze, Flipo.pl nam je ukrad\u0142o. Bo zwrotu nie dostali\u015bmy. Co dostali\u015bmy?<\/p>\n